ידע,
מלשון knowledge מכיל תמהיל מדויק
של 2 תחומי תוכן: מידע- information וכישורים- skills: לכל אדם בארגון יש מכלול יכולות, תכונות, ניסיון, רקע, הכשרות,
לימודים, נטיות, שמרכיבים את עולם הידע שלו. דור העובדים הישן נוצר את הידע במוחו
ואינו משחרר. והוא יודע למה. לתחושתו, בשנייה שישחרר את המידע לא יהיה בו עוד
צורך, לכן, אנשי מקצוע רבים מחזיקים כמעט בכוח ברוב הידע שלהם ולא משחררים. לאחר
שנות ניסיון רבות בהן צברו ידע בלתי פורמלי וקשרים בלתי פורמליים, שלעתים קרובות
מפשטים תהליכים מסורבלים, ומקצרים את הדרך להשגת פתרונות והצלחות. בהם, הם לא
מעוניינים לשתף במידע המהווה, לתחושתם, את בסיס כוחם ואת עצמתם בארגון.
המשוואה
נראית כך: הדור הוותיק מחזיק בידע רב אך נוטה לשמר אותו
לעצמו, בעוד שדור החדש של העובדים אוהב לשתף, אך הוא חסר את הניסיון, הקשרים,
הפרקטיקה והידע שצברו העובדים הוותיקים. אז, מי
שמחזיק בידע לא רוצה לשתף בו, ומי שמוכן ורוצה לשתף, לא ממש מחזיק בידע חיוני
לארגון.
פרדוקס?
בהחלט! מה עושים?
ניהול
ידע בארגון מבוסס על חזון ואסטרטגיה, ומתחיל מחשיפת הרעיון ופילוסופיית הניהול
העומדת מאחוריו, כדי לייצר הגדרה אחת לרעיון ניהול
הידע, שפה אחת ומודעות כוללת לתהליכים ולצורכיהם. ניהול ידע אפקטיבי מתחיל
מהמנהלים הבכירים- TOP TO BUTTOM.
אנחנו
משתמשים במודל ממ"ש שפיתחנו- מנהלים מובילי שיתוף. בשלב ראשון נמפה את המנהלים היזמים, סוכני השינוי בארגון שיוכלו להיות חוד החנית שיוביל
את החדשנות. לאחר מכן נמפה קבוצות נוספות של מנהלים, מחלקות ועובדים לפי מידת
היזמות והמוכנות והבשלות להוביל את החדשנות הארגונית.
לאחר
20 שנות עבודה עם עובדים ומנהלים בארגונים, אנחנו יודעים שאנשים רוצים ואוהבים
לשתף, הם רק זקוקים לביטחון שהשיתוף לא יפגע בהם, וכמו כן לשיטה וכלים לביצוע
תהליך השיתוף.
תכניות המומחים שפיתחנו,
מספקות מענה מדויק לצורכי עובדים ומנהלים,
שצברו ידע וניסיון בשנות עבודתם וכעת
מתבקשים על ידי הארגון לשתף בידע, בין שהם ותיקים, או לקראת פרישה, או שהם ממונים על
תחום ייחודי וחיוני לצמיחת הארגון.
בתהליך
חווייתי, ממוקד ומעצים, המבוסס על מודל חדשני שפותח על יד צוות החברה, אנחנו
עוזרים למנהלים לתרגם את הידע, הניסיון, הכישורים, היכולות והרצונות,
בשילוב התשוקה והקשרים להגדרות מומחיות ייחודיות, המקנות להם זהות
אותנטית ומבודלת. את הגדרות המומחיות השונות אנחנו מתרגמים יחד עם המנהלים לתכניות
פעולה, שמאפשרת למנהלים לשתף בידע ואף להפוך למובילי
אג'נדה מקצועית, שתורמת ומניעה חדשנות ארגונית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה