איך נוכל לעזור לכם לייצר שיתוף במידע וידע ולהניע חדשנות בארגון?

כאן בבלוג FBI- ניהול ידע וחדשנות תמצאו את כל מה שארגונים ועסקים צריכים כדי לתרגם את הידע והחכמה של מנהלים ועובדים לחדשנות מרגשת.

העולם השתנה. הכול נהיה חכם יותר, עסקי יותר, מדיד ומהיר יותר. לכולם יש ידע. כולם זקוקים לידע. מישהו צריך לחבר את הנקודות. לנהל את האופרציה, לחבר את הידע לחזון, למטרות ולאסטרטגיה, כדי לייצר ערך ומשמעות.

כללי המשחק השתנו. הכול חייב להיות פרוס דק דק. לקוחות רוצים שירות חווייתי, מרגש ומדויק. עובדים מחפשים זהות, שייכות ומשמעות. ובשביל זה, ארגונים צריכים להתחדש כל הזמן.

ברוכים הבאים לעידן הידע הדיגיטלי, העידן בו הכול חכם, עסקי, מהיר ורגעי, כל אחד מומחה, כולם רוצים לחוות ולהתרגש וכל הזמן צריך לחדש. חופש ותעוזה בשילוב נחישות והתמדה יהפכו גם את הארגון שלכם לחדשני, מוביל ומטביע חותם. אבל בשביל זה חייבים לרתום את האנשים: לשתף אותם במטרה הגבוהה, להכיר להם את התמונה הרחבה, ללמד אותם את השפה העסקית החדשה, כדי שיחשבו אינטגרטיבית וישתפו במידע ובידע.

מהי השיטה המנצחת שהופכת את ההון האנושי להון ארגוני שיוצר ומקדם חדשנות וצמיחה? איך גורמים לאנשים להשתחרר מדפוסים מכשילים שמונעים שיתופי פעולה? איך הופכים את הידע מנכס של פרטים בודדים בארגון לנכס של הארגון כולו? איך הופכים את החזון של 'ארגון חכם' , 'עיר חכמה' או 'ממשל חכם ונגיש' למציאות מתמשכת אליה מחוברים עובדים, מנהלים ולקוחות?. באמצעות מודל 'המומחים' שפיתחנו, אנחנו מפתחים אנשים שמובילים ומטמיעים חדשנות אסטרטגית בארגונים.

רוצים לחבר בין אנשים לחידושים? תגידו מתי אנחנו נפגשים...

ד"ר גלית בן- ישראל פיקסלר- 0526-611034 | שירית בן- ישראל - 0522-435259

יום שבת, 27 בפברואר 2016

האקס פקטור בניהול ידע בארגונים


כשחושבים על ניהול ידע מיד מדברים על טכנולוגיות. הן חשובות, אבל אנחנו נוטים לשכוח את מה שבא לפניהן:  א- נ-ש- י- ם. כי מי שמחזיק במידע ובידע, ומי שאמור לשתף במידע, ומי שאמור להשתמש בטכנולוגיות, אלו הם האנשים בארגון.  רוב האנשים במיוחד עובדי הדור הישן חוששים מטכנולוגיות, וכולם, ללא יוצא מן הכלל זקוקים להבין את הרציונל (למה צריך? למה זה חשוב בכלל? ולמה עכשיו?) ואת הכדאיות (מה יצא להם מזה, לא רק התועלת ללקוחות ולארגון). לכן, בגדול, כל תהליך ניהול ידע מתחיל וקשור לאנשים, ומי שסבור שניהול ידע מתחיל מטכנולוגיות טועה טעות מרה.

ידע, מלשון knowledge מכיל תמהיל מדויק של 2 תחומי תוכן: מידע- information וכישורים- skills: לכל אדם בארגון יש מכלול יכולות, תכונות, ניסיון, רקע, הכשרות, לימודים, נטיות, שמרכיבים את עולם הידע שלו. דור העובדים הישן נוצר את הידע במוחו ואינו משחרר. והוא יודע למה. לתחושתו, בשנייה שישחרר את המידע לא יהיה בו עוד צורך, לכן, אנשי מקצוע רבים מחזיקים כמעט בכוח ברוב הידע שלהם ולא משחררים. לאחר שנות ניסיון רבות בהן צברו ידע בלתי פורמלי וקשרים בלתי פורמליים, שלעתים קרובות מפשטים תהליכים מסורבלים, ומקצרים את הדרך להשגת פתרונות והצלחות. בהם, הם לא מעוניינים לשתף במידע המהווה, לתחושתם, את בסיס כוחם ואת עצמתם בארגון.

המשוואה נראית כך: הדור הוותיק מחזיק בידע רב אך נוטה לשמר אותו לעצמו, בעוד שדור החדש של העובדים אוהב לשתף, אך הוא חסר את הניסיון, הקשרים, הפרקטיקה והידע שצברו העובדים הוותיקים. אז, מי שמחזיק בידע לא רוצה לשתף בו, ומי שמוכן ורוצה לשתף, לא ממש מחזיק בידע חיוני לארגון.

פרדוקס? בהחלט! מה עושים?

ניהול ידע בארגון מבוסס על חזון ואסטרטגיה, ומתחיל מחשיפת הרעיון ופילוסופיית הניהול העומדת מאחוריו, כדי לייצר הגדרה אחת לרעיון ניהול הידע, שפה אחת ומודעות כוללת לתהליכים ולצורכיהם. ניהול ידע אפקטיבי מתחיל מהמנהלים הבכירים- TOP TO BUTTOM

אנחנו משתמשים במודל ממ"ש שפיתחנו- מנהלים מובילי שיתוף. בשלב ראשון נמפה את המנהלים היזמים, סוכני השינוי בארגון שיוכלו להיות חוד החנית שיוביל את החדשנות. לאחר מכן נמפה קבוצות נוספות של מנהלים, מחלקות ועובדים לפי מידת היזמות והמוכנות והבשלות להוביל את החדשנות הארגונית.

לאחר 20 שנות עבודה עם עובדים ומנהלים בארגונים, אנחנו יודעים שאנשים רוצים ואוהבים לשתף, הם רק זקוקים לביטחון שהשיתוף לא יפגע בהם, וכמו כן לשיטה וכלים לביצוע תהליך השיתוף.

תכניות המומחים שפיתחנו, מספקות מענה מדויק לצורכי עובדים ומנהלים, 
שצברו ידע וניסיון בשנות עבודתם וכעת מתבקשים על ידי הארגון לשתף בידע, בין שהם ותיקים, או לקראת פרישה, או שהם ממונים על תחום ייחודי וחיוני לצמיחת הארגון.

בתהליך חווייתי, ממוקד ומעצים, המבוסס על מודל חדשני שפותח על יד צוות החברה, אנחנו עוזרים למנהלים לתרגם את הידע, הניסיון, הכישורים, היכולות והרצונות, בשילוב התשוקה והקשרים להגדרות מומחיות ייחודיות, המקנות להם זהות אותנטית ומבודלת. את הגדרות המומחיות השונות אנחנו מתרגמים יחד עם המנהלים לתכניות פעולה, שמאפשרת למנהלים לשתף בידע ואף להפוך למובילי אג'נדה מקצועית, שתורמת ומניעה חדשנות ארגונית. 


אם אתם רוצים לעזור למנהלים ולעובדים לשתף במידע וידע כדי להפוך את הידע מנכס של פרטים בארגון לנכס של כלל הארגוןצרו איתנו קשר ובקשו לקבל פרטים על תכניות המומחים שלנו










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה