איך נוכל לעזור לכם לייצר שיתוף במידע וידע ולהניע חדשנות בארגון?

כאן בבלוג FBI- ניהול ידע וחדשנות תמצאו את כל מה שארגונים ועסקים צריכים כדי לתרגם את הידע והחכמה של מנהלים ועובדים לחדשנות מרגשת.

העולם השתנה. הכול נהיה חכם יותר, עסקי יותר, מדיד ומהיר יותר. לכולם יש ידע. כולם זקוקים לידע. מישהו צריך לחבר את הנקודות. לנהל את האופרציה, לחבר את הידע לחזון, למטרות ולאסטרטגיה, כדי לייצר ערך ומשמעות.

כללי המשחק השתנו. הכול חייב להיות פרוס דק דק. לקוחות רוצים שירות חווייתי, מרגש ומדויק. עובדים מחפשים זהות, שייכות ומשמעות. ובשביל זה, ארגונים צריכים להתחדש כל הזמן.

ברוכים הבאים לעידן הידע הדיגיטלי, העידן בו הכול חכם, עסקי, מהיר ורגעי, כל אחד מומחה, כולם רוצים לחוות ולהתרגש וכל הזמן צריך לחדש. חופש ותעוזה בשילוב נחישות והתמדה יהפכו גם את הארגון שלכם לחדשני, מוביל ומטביע חותם. אבל בשביל זה חייבים לרתום את האנשים: לשתף אותם במטרה הגבוהה, להכיר להם את התמונה הרחבה, ללמד אותם את השפה העסקית החדשה, כדי שיחשבו אינטגרטיבית וישתפו במידע ובידע.

מהי השיטה המנצחת שהופכת את ההון האנושי להון ארגוני שיוצר ומקדם חדשנות וצמיחה? איך גורמים לאנשים להשתחרר מדפוסים מכשילים שמונעים שיתופי פעולה? איך הופכים את הידע מנכס של פרטים בודדים בארגון לנכס של הארגון כולו? איך הופכים את החזון של 'ארגון חכם' , 'עיר חכמה' או 'ממשל חכם ונגיש' למציאות מתמשכת אליה מחוברים עובדים, מנהלים ולקוחות?. באמצעות מודל 'המומחים' שפיתחנו, אנחנו מפתחים אנשים שמובילים ומטמיעים חדשנות אסטרטגית בארגונים.

רוצים לחבר בין אנשים לחידושים? תגידו מתי אנחנו נפגשים...

ד"ר גלית בן- ישראל פיקסלר- 0526-611034 | שירית בן- ישראל - 0522-435259

יום שבת, 27 בפברואר 2016

2016: כל מה שרציתם לדעת על ניהול ידע וחדשנות בארגונים

דו"ח

"אנו טובעים במידע, אבל רעבים לחכמה, העולם מעתה יהיה מורכב מסינתיסייזרים, אנשים היכולים לחבר את המידע הנכון בזמן הנכון, לחשוב בצורה חדה על המידע ולהחליט החלטות קריטיות בעזרתו", כך לפי אדוארד א. וילסון.



רקע כללי- עידן הידע

אנו חיים בעידן הידע, עידן בו כמות הדאטה הנאספת עולה על כמות האנשים היכולים לכמת אותה, לקרוא אותה ולפרשן אותהאנו חיים בעידן שנקרא: עידן עודף האינפורמציה. בתוך ים המידע והידע נוצרו כלים חדשים, שיטתיות, מתודולוגיה, תכנות, אלגוריתמים, רובוטים, זחלנים וכדומה כדי למיין, לסווג, לקטלג את כל המידע הזה. 

תאגיד   Googleהוא הדוגמה האולטימטיבית למיון וקטלוג מידע וידע ברמה גלובלית וגלובלית. עידן המידע או העידן הדיגיטלי הוא מושג המגדיר תקופת זמן בתולדות האנושות המאופיינת במרכזיות טכנולוגיית המידע. 

כיום אוחזים בידע בתחומים שונים תאגידים גלובליים-דיגיטליים כמו: GOOGLE,EBAY FACEBOOKTWITTER  עלי באבאPAYPAL וכדומה. 

ניהול ידע בארגונים

ניהול מידע וידע בארגונים הוא תחום אקדמי חדש המתפתח במהירות בעקבות גישות הניהול החדשניות, המציבות את הידע והמומחיות של עובדי ומנהלים בראש סולם הנכסים הארגוניים.

ניהול המידע מתמקד במשתמשי המידע ובניהול המידע הרשום (בדפוס, במדיה אורקוליים, מידע דיגיטלי ועוד) בעוד שניהול ידע עוסק בניהול ההון האינטלקטואלי של ארגונים, הכולל את הידע והתובנות של העובדים וזרימת הידע ביניהם.

הידע שקיים אצל עובדי הארגון יכול, בניהול אפקטיבי, להעניק יתרון כלכלי משמעותי לארגון והוא חיוני להצלחתו. על בסיס ניהול הידע יכולים ארגונים להבין את לקוחותיהם, לזהות צרכים, איומים, הזדמנויות ומגמות ולהיערך אליהם בצורה יעילה מבעוד מועד.


יתרונות ניהול ידע לארגונים

ארגון שאינו מנהל ידע נשאר מאחור. המאה שלנו במיוחד העשור האחרון הוא דינמי, סימולטני, תזזיתי וסל מחזורי.


זהו עידן תכתובות המסרים, האפליקציות, הרשתות החברתיות והסמארטפונים. זהו עידן של משבר כלכלי גלובלי עמוק ומתמשך. זהו עידן היפר טכנולוגי. זהו עידן של אסונות טבע ואסונות בידי אדם שמעולם לא היו במסה כזאת. זהו עידן שבו תאגידים הפכו להיות חזקים מממשלות והם מכתיבים לשוק העבודה, לחברה, לפוליטיקה ולמגזר הציבורי את כללי החיים.


ארגון חייב מנהלת ידע לקידום מטרות אסטרטגיות של הארגון, לחדשנות, לחיזוק המוניטין ומיתוג הארגון. 






המשימה: להפוך את ההון האנושי להון ארגוני

ההון העיקרי של ארגונים הוא ה'ההון האינטלקטואלי' – סך החכמה הארוזה במוחות האנשים המהווים את המשאב האנושי של הארגון. ההון האישי של כל עובד מורכב מ- 3 מרכיבים עיקריים:
  1.  ידע פורמלי תוצר השכלה: תארים אקדמיים, לימודי תעודה, קורסים והשתלמויות.
  2. ידע בלתי פורמלי: הנוגע לתהליכים, ספקים, לקוחות, חסמים, צרכים, אפשרויות ועוד
  3. מומחיות אישית: יכולת ייחודית של העובד המבוססת על ידע, אישיות וכישורים אישיים.


 בימים בהם התחרות גוברת והאתגרים גדולים, ניהול חכם של נכסי הידע הארגוני הם שיאפשרו לארגון לבדל עצמו ולהצטיין.

פעילות הייעוץ שלנו בתחום ניהול הידע הארגוני תוכל לסייע לכם להשיג את היעדים העסקיים והארגוניים שלכם, באמצעות יצירת פלטפורמות ושיטות לשיתוף הידע בארגון, הקמת פורטלים ארגוניים ומערכות ניהול ידע, למידה ארגונית, הנגשת הידע ללקוח, תחקירים, שימור ידע פורשים ועוד.

אנו מעניקים ללקוחותינו, ערך מוסף וסל שירותים ופתרונות שאין שני לו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה